19 / 7 - 2007 <3

Jag såg dig komma vandrande över min gräsmattan en vacker sommardag i juli. Du var brunare än mig och hade bar överkropp och röda baddbyxor. Jag sken upp när du log mot mig, du suckade förtjust och kramade mig hårt. Jag packade ner mina badkläder innan vi stack till badstranden. Det var bara vi där. Vi satte oss i gungan ett tag och åkte fram och tillbaka tills vi började må illa, då la vi oss i den sanden istället. Vi delade på en avslagen coca cola och åt smultron som växte brevid oss. Vi låg där i sanden och skrattade, vi såg molnen flyga förbi. När vi slutat skratta låg vi bara och tittade på varandra, ingen av oss hade bråttom någonstans. Vi hade allt, vi hade varandra. När vi badat i det lagom kalla vattnet och övat oss på dykningar från hopptornet, gick vi upp till gungorna igen. Där hittade vi en perfekt sten och det var då vi hittade på vår lek. Det var vår alldeles egna sommarlek. Vi ritade ett rutmönster i sanden. I ena rutan gjorde vi en mun, hamnade man i den rutan var man tvungna att kyssas. I nästa ruta var det en bild på en hand, man skulle skaka händer om man hamnade där, i tredje rutan fanns det en bild på en famn, det stod för kram. Vi turades om att kasta upp stenen och låta ödet bestämma. Vi hamnade på kyssrutan. Båda var väldigt pirriga och nervösa, först höll vi på och garva ihjäl oss med tanken på att vi skulle kyssa varandra, sen garvade vi av lycka för vi verkligen ville kyssas. Jag har kännt dig hela livet, du är min livskamrat. Vi kysstes för första gången i Årsta havsbads skärgård. Vi kände oss blyga och fnissiga efteråt. Efter vår första kyss dansade vi i vattnet. Du såg på mig och jag såg på dig. När vi vandrade hem till min sommarstuga igen plockade vi blommor påvägen. Jag höll blommorna i min famn medans du bar mig på din rygg. Sen försökte jag bära dig, det slutade med att vi låg på marken och gapskrattade. Blommorna satte vi i en vas. I mina tankar fanns bara du. Vi gick in i Friggeboden, där stängde vi in oss och la oss i soffan. Vi låg och skrattade och pratade. Vi kunde snacka om allt, du och jag. Helt plötsligt gav du mig en rosa post-it-lapp. På lappen stod det. Jag Älskar Dig

Den 19 juli är en oförglömlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0