<3

Vi firade midsommar hemma hos min bästis Anton. Det var nog där vi upptäckte varandra, jag och Felix. Det var nog där som det hela började. Vi gick på promenad genom lilla Västerhaninge, mina skor hade gått sönder så jag sprang barfota. Vi träffades hos gemensamma kompisar. Egentligen är det konstigt att vi inte börjat snacka tidigare, med tanke på att vi haft samma kompisar sedan vi var små. Vi var på väg mot busshållsplatsen, jag och min familj skulle åka hem för klockan var rätt mycket. Jag och vännerna snackade och skrattade rätt mycket där vi gick, föräldrarna gick bakom oss.

När vi väntat vid busshållsplatsen rätt länge, kom en polisbil åkandes som morsan stoppade, dom förklarade att det inte gick fler bussar för att några ungdomar hade haft slagsmål på en av bussarna som gick till Årsta Havsbad. Morsan undrade om vi kunde få poliseskort till sommarstugan, men det kunde vi tydligen inte. Istället gick vi hem till min bästis Anton igen. Vi fick sova över där. Jag skulle få sova i hans bäddsoffa tillsammans hans kompis Felix. Jag retades lite med Anton, så jag la mej o hans säng, det blev rätt trångt. Men han lät mej ligga i sin säng och la sig istället på en madrass på golvet. Han somnade rätt fort, så jag och hans kompis felix låg och snackade hela natten. Ingen av oss kunde sova. Vi hade satt på radion, vi låg och lyssnade på bandit 106.3. Jag låg och väntade på att dom skulle spela Hardrock Halleluja, men det gjorde dom inte.

Under natten undrade Felix om vi kunde byta plats, så jag la mig i bäddsoffan och han fick överta Antons säng. Sen kom han över till bäddsoffan igen. Jag la mig på sidan, då märkte jag hur Felix flyttade sig närmare. Osäkert tog han tag om mig och tryckte sig närmare mig. Jag blev stel i hela kroppen, men vi fortsatte att snacka.

Nästa morgon åkte jag hem, jag var galet glad!
Inte långt efter det fick jag ett sms från Felix. Han skrev hej.

Det var nog så det började!
Det var det nog tamejfaan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0