What a beautiful morning in my life . . . NOT

Idag är jag hemma, för idag är jag sjuk.
Rösten har gått på semester, så jag kan inte säga ett knyst.
Istället får jag ligga klarvaken i sängen och lyssna på när
grannen sjunger med sin fruktansvärda operaröst.
Någon sitter även och klinkar på ett ostämt piano.
Inte en enda nota sitter rätt. Där rök min sovmorgon.
Fast jag fick ändå sova från 23.00 - 12.10. Det fick väll räcka så.

En annan trevlig sak, det är att jag har lärt mig teckenspråk det närmaste dygnet.
I går vid matbordet tillexempel, så satt jag och pekade på allt jag ville ha.
Sen när syrran varit stygg, så behövde jag bara lyfta ett finger.
Alla förstår mitt teckenspråk så bra.
Så det skulle i princip inte göra någonting om jag helt plötsligt gick och blev
döv
. . . . . . ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0