Ellen!

Grattis på 18-årsdagen Ellen önskar Emelie! 
Idag är det en mycket speciell dag, för idag blir Du 18 år gammal. Det är inte klokt vad Du blir gammal, nu är ju Du myndig och får gå på nattklubbar, rösta, lämna landet utan föräldrarnas tillåtelse... Ja, som 18-åring finns det mycket man får göra...Men bara för att man blir äldre får man inte glömma bort hur det var när man var yngre, och för att jag ska vara alldeles säker på att du kommer ihåg våra små bus vill jag påminna dig med detta brev.


För mer än 10 år sedan träffades Du & Jag genom gemensamma vänner ute på mitt landställe. Jag minns hur du ringde på min dörr mitt i sommaren och undrade om vi kunde leka. Hela tiden hade vi stora planer på gång. Vi ville bli jätterika så att vi kunde köpa allt godis i lilla godiskiosken ute i Årsta Havsbad. Vi sprang på sommarängarna och plockade blommor längs diket för att sedan gå till torget och sälja dom. Vi ställde även upp ett bord på den årliga loppmarknaden och på det viset sålde vi massvis med skräp som vi tjänade riktigt bra på, några hundralappar var riktigt mycket för att bara vara 10-12 år gamla. Du & Jag brukade även flirta med killarna på stranden, vi var riktiga killtjusare, Du & Jag. Vi lät solen bränna oss och sedan fick saltvattnet svalka våra kroppar. Vi badade fan som dårar.


Minns du att vi var så lika varandra att folk runt omkring oss trodde att vi var tvillingsystrar. Alla trodde det och vi matchade våra namn väldigt fint ihop - Emelie & Ellen.

Jag kan fortfarande minnas känslan jag hade då jag en dag for helt ensam från mitt landställe i Årsta Havsbad till ditt landställe i Gålö. Jag höll på att åka vilse om det inte vore för din kompis som sa åt mig att stiga av bussen. Den natten spenderade vi tillsammans i din husvagn, det var även den första gången jag sov i en sådan.

Jag måste även få påminna Dig om natten hemma hos mig i stan då Du sov över och blev rädd när Du såg mig gå i sömnen. Sedan får jag inte glömma att ta upp alla våra felstavade brev som vi skickat till varandra genom åren som gått, vi märkte dom alltid med E+E=B vilket stod för: Emelie+Ellen=Bästisar. 

 


Ha en underbar 18-årsdag! ♥


Kommentarer
Postat av: Ellen

E+E = B

2009-06-15 @ 17:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0