underbara jobb!

TJOHO! Underbart väder och underbara sommar! Livet leker, allting flyter på! Jag har legat och gassat i solen och alla sommarfräknar har satt sig i ansiktet.

Idag åkte jag till landet vid halv-sju tiden. Med kollektivtrafiken tar det bara 59 minuter ut till Årsta Havsbad och med bil tar det dryga halvtimmen. Vi började med samling nere på lilla torget och därefter plockade vi fram verktygen. Idag målade jag och en tjej som heter Michaela om dansbanan. Vi hade havsutsikt och solen lyste på oss. Vi smet hem till Michaela på rasten och hämtade hennes lilla radio, sen satte vi oss ute på bryggan med en varsin läsk. Jag, Michaela och killarna fick testa att köra 4-hjuling och köra några varv runt stranden, fasligt kul. Killarna byggde i alla fall en trappa och gick runt och skrämde livet ur oss med grästrimmern. Jag får pengar för att umgås, busa, dricka läsk och måla lite. 99 kronor i timmen är fan inte dåligt för ett underbart slöjobb som detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0